- Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast för 2 år, 5 månader sedan av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
Startsida › Forum › Experterna svarar › Är det farligt för kroppen att plötsligt öka i fettmängd?
Etiketter: fett, ökat intag
Jag har planer på att äta upp mig genom att öka intaget av kolhydrater och fett under hösten och vintern. Är det farligt för kroppen att helt plötsligt öka i fettmängd. Är det farligt för hjärta och blodkärl? Får jag bort eventuella fettavlagringar i blodkärlen när jag sedan tränar fettförbränning fram på vårkanten?
[denna fråga är inskickad via e-post]
Ja, det är i regel negativt att öka i vikt genom att öka mängden kroppsfett. När din kropp är på väg upp i vikt är dina blodfetter och ofta också ditt blodsocker högre än vanligt. Detta är förstås inte positivt för din hjärt-/kärlhälsa. Även övervikt i form av ökat kroppsfett är också negativt för hälsan. Om du sedan bränner bort dina ökade fettdepåer minskar dina blodfetter i takt med att ditt kroppsfett minskar.
På frågan om du kan få bort ”fettavlagringar” från blodkärlen, svarar jag nja. Det klart att du förbättrar din hjärt-/kärlhälsan om blodfetterna minskar, men om du har fått en avlagring av fett i kärlväggen blir det en liten skada på kärlväggen. Tyvärr kan du inte helt sudda ut riskökningen med att kraftigt öka vikt genom att sedan kraftigt minska i vikt. Men varför vill du öka i fettvikt? Lägg den energin på att bygga kvalitativ muskelmassa istället!
Nödvändiga kakor behövs för att denna sajt ska fungera korrekt. Denna kategori inkluderar endast kakor som säkerställer sajtens funktioner och säkerhet. Dessa kakor lagrar ingen personlig information om sina besökare.
Dessa kakor är ej nödvändiga för att webbsidan ska fungera och används specifikt för att samla in data som gör att vi kan analysera våra besökare och hur de använder våra tjänster. Detta så att vi kan utveckla våra produkter och tjänster så att de ger den bästa upplevelsen för våra besökare. Dessa kakor kan även inkluderar annonser från tredje-part som används för att ge oss en intäkt till sajten.