Vad bör jag äta när jag jobbar natt?

Startsida Forum Experterna svarar Vad bör jag äta när jag jobbar natt?

Etiketter: 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2447
    Anonym
    Inaktiv

    Jag jobbar natt, hur ska jag bäst äta när jag jobbar? Något måste jag äta annars går jag och småäter och det är ju inte så, bra antar jag?

    [denna fråga är inskickad via e-post]

    #2455

    Tyvärr finns det ingen riktigt bra patentlösning när det gäller kost för nattarbetare. Det verkar helt enkelt inte som att vi är anpassade till att vara vakna på natten. En del nattarbetare vänder på dygnet så att de äter frukost på kvällen, lunch mitt i natten och middag tidigt på morgonen. Ett av problemen med äta mitt i natten (kl. 00.00 cirka) är att våra hormoner inte reagerar på måltiden som de gör under dagtid. Äter man stora mål mat mitt i natten under flera år ökar risken för en rad sjukdomar som vuxendiabetes och hjärtsjukdomar kraftigt.

    Men hur gör man då för att undvika dessa negativa effekter? Det kanske inte är helt realistiskt att man inte äter någonting under hela natten, men jag tror det är klokt att försöka undvika att äta för stora mängder mat mitt i natten. Försök att begränsa intaget till ett eller två små mellanmål under natten och att du äter lite mer på morgonen och på kvällen.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
error: Info: Innehållet är upphovsrättsskyddat !!