Vilken fettprocent är rimlig för en 22-årig tjej på 175 cm?

Startsida Forum Experterna svarar Vilken fettprocent är rimlig för en 22-årig tjej på 175 cm?

Etiketter: ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2446
    Anonym
    Inaktiv

    Jag är en tjej på 22 år och har klarat av att gå ner 42 kg och är otroligt glad över detta. Men jag vill fortsätta förändra min kropp lite till. Hur stor fettprocent är rimligt för en tjej? Jag väger nu 70 kg och är 175 cm lång och har en fettprocent på 26%. Är det rimligt eller ska jag gå ner lite till? Tycker det är svårt att veta vilken vikt jag ska ha på ett ungefär. Sen undrar jag om du kan rekommendera någon proteindryck (med namn) som man kan ta på morgonen innan morgonpromenaden, och hur lång tid innan man ska ta den?

    #2456

    Det är lite svårt för mig att uttala mig utan att ha träffat dig om du kan minska i vikt ytterligare utan att löpa risk för att drabbas av benskörhet eller andra negativa saker. Jag tycker att din vikt i förhållande till kroppslängd låter alldeles perfekt. Jag vet inte hur du har mätt din fettsammansättning, men min erfarenhet är att sådana mätningar ofta ger värden som ligger väldigt långt ifrån de verkliga värdena. Jag tycker med andra ord att du inte bör ta dessa värden på så stort allvar. Skulle de verkligen stämma bekräftar det bara mitt antagande om att du inte bör minska mer i vikt.

    Vilken vikt ska man ha? Det är en svår fråga att besvara. Jag tycker nog att du bör koncentrera dig på att försöka hålla din nya vikt och lära dig hur du ska leva och äta för att hålla just den här vikten. Viktminskning är ofta tufft, men det svåra är ofta att kunna hålla den nya vikten i längden.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
error: Info: Innehållet är upphovsrättsskyddat !!